Aktivitesmålere - Jeg læser aldrig brugsanvisningen!

Jeg læser aldrig brugsanvisningen!

Jeg læser aldrig brugsanvisningen på noget som helst. Heller ikke selv om det er til noget, man prismæssigt kunne kalde en investering, og som jeg håber at kunne spare tid eller tjene penge på. Det er nemmere lige at ringe til en kollega og få nogle gode råd, eller måske bare at prøve hvordan det går. Mon ikke det er almindeligt?

Der findes meget teknik i landbruget, og der er investeret mange penge i teknik, der kan løse problemerne for os. Ingen nævnt, ingen glemt. Vi budgetterer med, hvor meget tid vi kan spare, eller hvor stor forbedring vi kan lave på baggrund af investeringerne. Når reklamematerialet bliver læst igennem, eller sælgeren folder sig ud, er der næsten igen grænser for potentialet af vores næste investering. Desværre kan vores selvindsigt ofte ligge på et overskueligt sted, når vi selv skal vurdere, om vi kan realisere det maksimale potentiale af vores investeringer og teknologi. Nogen gange er det pinefuldt basalt: Vandforsyningen til klovvaskeren, der frøs i stykker sidste vinter, og som aldring er blevet lavet igen, eller halsbåndene til aktivitetsmåleren der aldrig blev hængt på de sidste dyr. Andre gange er det knap så åbenlyst: Vi har ikke lige fået installeret overvågnings-appen til vores nye udstyr på telefonen, eller vi bruger kun de allervigtigste funktioner i vores management systemer, og kommer aldrig lige videre til at bruge alt det andet, systemet også kan. I sidste ende er det selvfølgelig vores eget ansvar, om vi får realiseret potentialet af vores investeringer.

Nogle produkter sælges med opstarts-support, for at hjælpe alle os der aldrig får læst brugsanvisningen selv. Det kan gøre hele forskellen, om man bliver hjulpet godt i gang, og om man har et hjælpsomt menneske at ringe til, hvis tingene ikke virker. Hvis du også støder på brugsanvisninger, der ikke vil læses,  kan det være en ide, at tænke det ind i handlen på din næste investering. Et opstartsmøde og et opfølgningsmøde et par måneder senere når alle ”brugsspørgsmålene” har meldt sig, kan være en vigtig del af investeringen, hvis selverkendelsen presser sig på.