”Webhandyvik giver større sikkerhed”

Webhandyvik giver driftsleder Anders Stensig et godt overblik. Platformen gør dagligdagen nemmere og mindsker risikoen for fejl, forklarer han.

Der er især to hovedformål med Vikings digitale løsninger. De skal mindske risikoen for fejl, og de skal gøre livet for kvægbrugeren lidt nemmere. Et godt eksempel er Webhandyvik. En platform, som Viking står bag og fortsat investerer stort i, således den kan gøre en forskel i den daglige drift. Driftsleder på Blæsbjerg ved Holstebro Anders Stensig forklarer:

”Det giver en større sikkerhed, når blandt andet forundersøgelserne bliver præsenteret for dig uden, at du skal gøre noget. Det sikrer, at du hele tiden har det i bevidstheden”

”Det giver også en sikkerhed, når du skal tilmelde dyr til inseminering - at jeg ikke får sagt et forkert nummer eller at personen i den anden ende ikke hører forkert. Webhandywik betyder, at det altid er det rigtige dyr, der bliver tilmeldt”, tilføjer han og forklarer, at Webhandyvik desuden er med til at sikre en god struktur og et godt arbejdsflow.

IMG 2801 Web
Med Webhandyvik, kan kvægbrugen bestille inseminør døgnet rundt - når det passer ind i kvægbrugerens rutiner. Den online bestilling minimerer risikoen for tastefejl, idet inseminøren blot skal ”godkende” for at indberette.

En balancegang

Webhandyvik er udviklet i samarbejde med medlemmerne og tilrettelagt efter brugernes ønsker. Det er muligt at logge på DMS og herfra tilpasse opsætningen, så den passer til ens egne behov.

I alt fire lister bliver præsenteret. En af kongstankerne med platformen er således, at kvægbrugeren modtager akkurat de informationer, han skal bruge fremfor at drukne i data.

”Det er nemt at få et overblik over, hvilke forundersøgelser og drægtighedsundersøgelser, der skal laves i løbet af ugen, uden jeg behøver at gå ind i DMS og finde en masse lister”, siger Anders Stensig.

IMG 2753 Web

Af med skoene

Før man gør sin entré på Blæsbjergs kontor, skal fodtøjet af. Og allerede i den lille gang mødes man af en computer, og på gangens væg hænger endnu en skærm. Den informerer om dagens gøremål. Også på kontoret er der liv i skærmene. Anders Stensig har selv to, som han dagligt bruger en times tid foran for at planlægge og bestille inseminører. Og akkurat her gør Webhandyvik en forskel.

”Jeg behøver ikke at ringe ind og snakke og risikere vente i en telefon kø”, siger Anders Stensig, der også modtager en sms med inseminørens forventede ankomst tidspunkt.

Billedtekst: Med Webhandyvik, kan kvægbrugen bestille inseminør døgnet rundt - når det passer ind i kvægbrugerens rutiner. Den online bestilling minimerer risikoen for tastefejl, idet inseminøren blot skal ”godkende” for at indberette.

 

Blæsbjerg ved Holstebro

  • Antal årskøer: 578
  • Årsydelse pr. ko (Kg EKM): 11.468